Program izobraževanja

Prvo leto je skupno tako za učitelje kot za vzgojitelje.

1. letnik

Vsebine prvega leta izobraževanja so:

  • osebni razvoj in pogled na življenje in družbo,
  • pregled zgodovinskega razvoja človeške zavesti,
  • razumevanje potreb družbe v prihodnosti in razumevanje nalog današnje vzgoje,
  • razumevanje fizičnega razvoja človeka od spočetja do zrelosti,
  • fenomenološka in simptomatska metoda opazovanja,
  • prvi koraki k samozavestnemu izražanju samega sebe v različnih umetniških oblikah,
  • branje različnih tekstov in iskanje njihovega bistva,
  • šolanje sposobnosti pripovedovanja zgodb, čuta opazovanja in čuta za razsojanje, ki je v povezavi s sposobnostjo opazovanja.

2. letnik

Vsebine drugega letnika izobraževanja so:

  • odkrivanje zakonitosti in razumevanje psihološkega razvoja predšolskega otroka, šolarja in mladostnika,
  • ugotavljanje razvojnih zakonitosti pri posamezniku od rojstva do zrelosti,
  • odkrivanje didaktičnih zakonitosti posameznih predmetov, ki zajemajo glavne plati različnih inteligenc, npr. prostorske, glasbene, logične, kinestetične in jezikovne (učiteljska skupina),
  • srečevanje z različnimi dejavnostmi v vrtcu pri delu z jaslično in starejšo skupino (vzgojiteljska skupina),
  • srečevanje s filozofskimi ozadji pedagogike,
  • samostojno delo z literaturo in pisanje razmišljanj v obliki dnevnika,
  • samostojni nastopi pred študijsko skupino (učiteljska skupina),
  • samostojni prikaz prstne in rajalne igre pred skupino (vzgojiteljska skupina),
  • izdelovanje umetniških in praktičnih izdelkov.

3. letnik

Vsebine tretjega leta izobraževanja:

  • poglobljena analiza metod in njihova praktična uporaba v didaktiki,
  • študij pedagoških del Rudolfa Steinerja,
  • usposabljanje za kvalitetno delo s starši in v pedagoškem kolegiju,
  • poglabljanje širšega vpogleda v posamezna razvojna obdobja,
  • individualne praktične ure v povezavi s prakso,
  • hospitacije v razredu oziroma vrtcu,
  • izdelava lutk in predstavitev lutkovne predstave (vrtec)
  • delo pod vodstvom mentorja v vrtčevski skupini oziroma razredu.

 

Izobraževanje se zaključi z izdelavo in predstavitvijo zaključne naloge.

© 2014-21 Zavod za razvoj waldorfskih šol in vrtcev Slovenije - zveza